تحلیل بازار

تحلیل بازار
تحلیل بازار یکی از اون کارهاییه که قبل از هر تصمیم مهم توی کسبوکارتون باید بهش توجه کنید. اینکه بدونید بازار خدمات زیبایی شما چه اندازهای داره، چقدر رقابت توشه و مردم دنبال چه مدل خدماتی هستن خیلی مهمه. باید مشخص کنید مشتریهای اصلیتون کیا هستن، چه سبک زندگیای دارن و چه چیزایی براشون اولویت داره. وقتی اینا رو بدونید، راحتتر میتونید خدماتتون رو طبق نیاز بازار تنظیم کنید. ترندها و سلیقهها تو حوزه زیبایی مدام در حال تغییرن، پس دنبال کردن این روندها یه امتیاز مهمه. شرایط اقتصادی و رقابت قیمتی هم باید تو برنامهریزیهاتون لحاظ بشه. اینکه مردم از چه راهی بیشتر به خدماتتون میرسن (مثلاً اینستاگرام، سایت یا حضوری) هم نباید نادیده گرفته شه. با یه تحلیل درست، هم میفهمید کجای بازار وایستادید، هم فرصتهای رشد رو بهتر میبینید. اینطوری خدمات خاصتر و هدفمندتری ارائه میدید و از بقیه متمایز میشید. تحلیل بازار یه ابزار قویه برای اینکه تصمیمهاتون بر پایه داده و شناخت واقعی باشه.
میتونید پادکست تحلیل بازار،اپیزود اول از مینی دوره برندسازی لوکس مراکز زیبایی رو از لینک زیر بشنوید